Programeaza-te acum!
Probleme cu mașina? Programează-te la atelierul AUTO VROM din Brasov
Contacteaza-ne
De ce este important sa faci o vizita in service in aceasta primavara?
Verificare de primavara in service auto Brasov – Auto Vrom. Poate ca dupa pornirile greoaie din aceasta iarna si investitia in anvelopele noi de iarna te gandesti ca masina ta nu mai necesita atentie. Poate ca tocmai ce ai schimbat bateria la masina si ai facut revizia. Te gandesti ca totul trebuie sa fie ok. Exista totusi cateva lucruri pe care expertii in automobile le recomanda la inceputul fiecarui sezon de primavara.
Pare ca astenia de primavara te-a afecteaza doar pe tine? Ai fi uimit si poate chiar intristat de faptul ca masina ta trebuie sa mearga la o intalnire cu un mecanic priceput. Mai jos vei gasi doar cateva dintre motivele pentru care merita sa faci o vizita service-ului tau preferat, sau poate chiar sa schimbi service-ul in care mergi pentru ca nu esti multumit.
Aerul conditionat
Atunci cand pornesti aerul conditionat dupa un sezon rece, pare ca te racoresti. In schimb s-ar putea sa te imbolnavesti. De ce? Pentru ca in sezonul de iarna cele mai multe persoane nu au folosit deloc compresorul de clima. Mai ales cele care nu au in dotarea autoturismului clima (acea rotita care iti seteaza cu exactitate temperatura din masina). In toata aceasta perioada bacteriile si-au facut adapost in sistemul de ventilatie. S-ar putea sa observi asta printr-un miros ciudat atunci cand pornesti pentru prima data aerul conditionat. Acel miros seamana de cele mai multe ori cu mirosul de igrasie. Iti recomandam o igienizare ozonare a sistemului de clima si a intregii instalatii de habitaclu. Pe langa asta iti oferim preturi avantajoase pentru verificarea instalatiei de clima si reincarcarea cu freon.
Anvelopele
Chiar daca una dintre investiile prioritizate de catre tine pe sezonul de iarna a fost achizitia de noi anvelope de iarna. Sper ca nu esti convins de faptul ca poti circula in siguranta cu acest tip de anvelope si vara. Asta in cazul in care nu ai optat pentru anvelope all-season (anvelope mixte). Roata este singura componenta a unui autovechicul care are contact direct cu solul, de aceea si un element foarte important de siguranta. Anul de fabricatie, locul in care sunt depozitate de la un sezon la altul. Adancimea profilului si indicii de viteze, aderenta si consum de combustibil sunt doar cateva dintre aspectele la care ar trebui sa te gandesti atunci cand te pregatesti pentru schimbul de anvelope. Inainte de pret, in joc este siguranta ta. Verifica mereu presiunea in anvelope mai ales atunci cand pleci la drum lung si umfla-le conform normelor producatorului, din cand in cand ar fi bine sa verifici daca exista o uzura neuniforma a acestora, in acest caz s-ar putea sa ai probleme la sistemul de directie. Daca nu ai acesta posibilitate, sau nu vrei sa-ti bati capul cu asa ceva, adreseaza-te unui service autorizat.
Bujiile
Acea functionare zgomotoasa a motorului, pornirea greoaie la rece, consumul de carburant in exces sau mirosul de benzina nearsa s-ar putea sa fie exact cauza pentru care ar trebui sa-ti schimbi bujiile. In acelasi timp, iti recomadam sa nu astepti prea mult fara sa schimbi bujiile, pentru ca atunci cand vei incarca s-ar putea sa se rupa datorita calaminei acumulate intr-un numar mare de km parcursi. Iti recomadam schimbarea bujiilor conform manualului de reparatii. Daca nu detii asa ceva, adreseaza-te unui service autorizat, orice unitate autorizata este obligata sa aiba un minim de documentatie pentru reparatia masinii tale.
Franele
Doar pentru ca ai pedala de frana si poti sa opresti masina atunci cand calci pe pedala, nu inseamna ca masina ta franeaza eficient. Eficienta la franare poate fi verificata cu ajutorul standului de frana disponibil in service-urile autorizate RAR. Acest echipament iti spune daca esti in siguranta atunci cand doresti sa opresti in cel mai scurt timp masina. Chiar daca pare un lucru simplu se situeaza la egalitate cu starea anvelopelor tale. Este bine daca masina ta are un demaraj puternic, dar cel mai important este sa poti sa o opresti in cel mai scurt timp posibil. Iti recomandam sa ceri pararea expertilor in legatura cu starea discurilor (gradul de uzura minim acceptat de producator), starea placutelor si a conducetelor de frana, in cazul in ca detii o masina mai veche de 8 ani sau circuli pe teren accidentat.
Lichidul de frana
Sa nu uitam de lichidul de frana , acel borcanas de sub capota in care zac doar cateva sute de ml de lichid. Lucru pe care poti sa-l faci si tu este sa verifici daca acest lichid este la nivel (la “linie”) si daca si-a schimbat culoare spre maroniu. Datorita temperaturilor foarte ridicate pe timp de vara acest lichid se amesteca cu apa, apa provenita din condensul care se produce datorita fierberii lichidului la temeperaturi inalte. Lichid care si-a pierdut proprietatile fizico-chimice datorita trecerii timpului. Pe anotimpul de iarna, acea apa se poate transforma in gheata. In ambele cazuri este nevoie sa inlocuiesti lichidul, deoarece iti scade eficienta la franare. Simptomele sunt, ori pedala de frana este foarte rigida, ori se duce la fund atunci cand calci frana de parca ai calcat pe o minge de tenis. Inlocuirea lichidului nu te costa o avere si nici nu dureaza mult, dar necesita echipamente profesionale, mai ales pentru modelele mai noi de masini.
Acestea fiind spuse, iti dorim o primavara plina de plimbari, sanatate si voie buna. Nu uitati, conduceti cu grija.