1. TOP Cele mai bune motoare diesel 2021
In baza experientei mai multor ani petrecuti in statiile Service Auto, specialistii recomanda in mod deosebit urmatoarele motoare diesel, considerate a fi cele care nu au creat probleme proprietarilor:
PSA 2.0 HDI
Apartinand concernului francez PSA Peugeot Citroen, este un motor foarte fiabil, mai ales daca face parte din prima generatie. Acest tip de motor a fost instalat pe urmatoarele marci de masini produse din 1999 si pana in 2006:
- Peugeot
- Citroen
- Suzuki
- Ford
- Fiat
Cele mai populare masini cu acest tip de motor sunt:
- Peugeot 206,306,307,406
- Peugeot Partner
- Citroen C5
- Citroen Berlingo
- Citroen Xsara
- Suzuki Vitara
Motorul francez cu 8 supape ruleaza cu usurinta peste 500.000 km, fara a necesita o intretinere complexa. Puterea primelor unitati a fost de 90 -109 CP, ulterior puterea a crescut la 136 -180 CP. Aceste motoare nu au cauzat reclamatii de la proprietarii de masini, mai ales daca sunt echipate cu un sistem de alimentare cu combustibil Bosch si nu de Siemens (injectoarele lor dureaza mai putin si sunt slabe)
Volvo 2.4 D
Un alt motor cu o fiabilitate crescuta apartine suedezilor. Astfel producatorul auto Volvo, renumit pentru motoarele pe benzina, a lansat in 2001 un excelent motor diesel de 2.4 l cu 5 cilindri. Astfel de motoare s-au montat pe Sedan, Break si Crossover, si anume: Volvo S60, V60, V70, XC70, XC90. Motorul avea 10 sau 20 de supape, (in functie de anul de fabricatie) si un sistem de supraalimentare.
Versiunile populare sunt cele de 130 – 205 CP. Aceste motoare, daca sunt intretinute corespunzator, ating 500.000 – 700.000 km, fara probleme.
VAG 1.9 TDI
Acest tip de motor diesel al grupului Volkswagen AG nu poate fi ignorat. Este instalat pe diferite modele:
- SEAT (Leon, Golf, Passat, Ibiza, Alhambra)
- Audi (A3, A4, A6)
- Skoda Octavia
- Volkswagen (Caddy, Golf, Passat, Sharan) si altele.
Acest motor este renumit pentru fiabilitatea sa, cu conditia ca proprietarul sa foloseasca ulei si combustibil de inalta calitate, iar frecventa de intretinere sa fie redusa de la 15.000 la 10.000 km. Punctul slab este monitorizarea supapei de control a impulsului N75. Motorul este capabil sa depaseasca 400.000 km.
BMW M57
Dieselele din seria M57 produse de bavarezi au castigat o multime de recenzii pozitive. Motoarele in linie au cate 6 cilindri, iar puterea lor variaza in functie de modificarile survenite, de la 201- 286 CP. Aceste motoare au fost produse din 1998 si pana in 2008 si au fost instalate pe majoritatea modelelor BMW de la a 3-a si pana la a 7-a serie: BMW E39, E46, E90, E60, E83, E70 precum si Range Rover L322. Acest tip de motor este capabil sa atinga intre 400.000 – 500.000 km.
Honda 2.2-CTDi
Reputatia atat de buna, il face sa fie scump chiar si pentru o masina cu kilometraj mare. Un minus al acestui motor este ca nu poate face fata temperaturilor de sub -15°C. Resursa motorului este estimata la 350.000 km. Un astfel de motor a fost instalat pe Honda Accord 7, Civic 8, CR-V din a doua si a treia generatie.
TOYOTA 1 HD
Acest motor de 4.2 litri a fost instalat pe Land Cruiser J80 si J100, considerat veteran de lunga durata, atat in ceea ce priveste kilometrajul (cel putin 600.000 km), cat si timpul de productie (1990 – 2007).
OPEL 1.7 CDTI
Desi considerat motor de buget, este foarte rezistent. S-a dezvoltat impreuna cu Isuzu si GM si a fost instalat pe Opel Astra, J, Zafira B. Resursa motorului a fost estimata la 400.000 km, fara probleme si reparatii semnificative.
FIAT 2.4 JTD
Desi nu va asteptati la fiabilitate maxima de la motoarele de provenienta italiana, insa motorul turbo diesel 2.4 JTD este o exceptie placuta de la aceasta regula. Instalat pe modelele Fiat, Alfa Romeo si Lancia, motorul are 5 cilindri si un sistem Common Rail. Calitatile distinctive sunt: economia si tractiunea buna. Versiunea cu 20 de supape, necesita uneori indepartarea galeriei de evacuare; datorita ruperii stiftului, are loc o penetrare a gazelor de esapament. Dupa 250.000 km e posibil sa fie necesara repararea turbinei. Fierul in sine poate rezista la 500.000 – 700.000 km de rulare.
HYUNDAI/KIA 1.6 CRDi (d4fb)
Motorul diesel coreean 1.6 CRDi, de la 90 – 136 CP, a inceput sa fie produs in 2006 pentru piata europeana si a fost utilizat pe scara larga la urmatoarele modele auto: Hyundai Elantra V6, Elantra 4, Accent RB, i20, i30, ix20, Kia Ceed, Cerato si Soul. Este un motor exigent in ce priveste calitatea combustibilului. Punct slab il reprezinta turbina, care deseori sufera de la calitatea motorinei. Resursa unui astfel de motor este de 300.000 km.
MERCEDES BENZ 3.0 CDI (OM642)
Motorul V6 diesel de 3 litri OM642 de la Mercedes-benz este succesorul motoarelor de succes. A suferit multe modificari si optiuni de putere, ascunzandu-se sub indexurile 280, 300 si 350 CDI. A fost instalat pe autoturismele Mercedes, Chrysler, Dodge si Jeep din 2005. In mod traditional este un motor puternic. Pentru a evita problemele cu filtrul de particule are nevoie de ulei adecvat si combustibil de inalta calitate. Singura problema a fost colectorul de evacuare. Cand sunt incalzite, in locurile de sudare, particulele mici se pot rupe si pot sa cada in turbina, ducand la defectiunea acesteia.
2. Cele mai bune motoare diesel BMW
Nr/crt |
Tip motor pentru BMW |
Caracteristici |
Avantaje /Dezavantaje |
1 |
M57 |
6 cilindri; 201-286 CP; 2.5 – 3 litri
500 mii km |
Fiabilitate buna |
2 |
M60 |
8 cilindri; 183-244 CP;
3 – 4 litri
500 mii km |
Motor puternic produs in perioada 1992-1995 instalat pe BMW seria 5 si 7 |
3 |
M30 |
4 cilindri; 150-220 CP;
2.5 – 3 litri
500 mii km |
Dupa cateva modificari proiectantii bavarezi au obtinut varianta M102B34 cu o putere de 252CP |
4 |
M50 |
6 cilindri; 150-192 CP 2 – 2.5 litri
500 mii km |
Se ingrijeste cu usurinta fara reparatii majore |
3. Cele mai bune motoare diesel AUDI
Nr/crt |
Tip de motor pentru AUDI |
Caracteristici |
Avantaje/Dezavantaje |
1 |
EA288 2.0TDI |
100-150 CP
300 mii km |
Descendent direct al 1.9 TDI mult mai puternic si mai fiabil |
2 |
3.0 TDI |
200-270 CP
Turbo Diesel cu 6 cilindri
300 mii km |
Puternic si economic realizat de concernul VAG. Dispune de un cuplu care ajunge la 600Nm. Marja de siguranta surprinzator de mare si consum relativ redus de combustibil |
3 |
2.0 TFSI |
170-220 CP
300 mii km |
Datorita unui sistem fiabil de pistoane, a unei chiuloase robuste si a unui sistem de injectie multipunct, fara probleme, 2.0TFSI are un spatiu oportun pentru cresterea suplimentara pentru a mari puterea si cuplul. |
4 |
1.9 TDI |
500 mii km |
Cel mai comun motor al concernului VAG. Repararea si intretinerea acestuia nu cauzeaza probleme datorita amplasarii convenabile a unitatilor principale. |
5 |
AAH 2.8 V6 |
170 CP
300 mii km fara reparatii |
Unul din cele mai nepretentioase si bine gandite motoare, care a fost instalat pe o serie de modele AUDI |
4. Cele mai bune motoare diesel VW
Nr/crt |
Tip de motor pentru VW |
Caracteristici |
Avantaje/dezavantaje |
1 |
1.9 TDI (EA188) |
500 mii km |
In afara de modelul BXE toate modelele 1.9 din familia EA188 sunt incredibil de fiabile. Pacat ca productia lor s-a oprit in 2010. |
2 |
2.0 TDI PD (EA188) |
16 supape bloc cilindru cu doi arbori cu came.
400 mii km |
In esenta acelasi motor de 1.9 litri, dar cu un volum mai mare, dar cu aceeasi resursa suficient de mare |
3 |
2.0 TDI (EA189) |
400 mii km |
Motoare destul de fiabile |
4 |
2.0 TDI (EA288) |
400 mii km |
Singurul punct slab al acestor motoare sunt injectoarele piezoelectrice, care nu sunt deosebit de fiabile, dar in rest sunt foarte rezistente si cu intretinere usoara. |
5 |
1.6TDI (EA189) |
400 mii km |
Sunt destul de fiabile si nu sunt capricioase, in special cele cu index CAYC. Punctul slab il reprezinta duzele piezoelectrice. |
6 |
3.0 V6 TDI (EA897) |
300 mii km |
Foarte fiabile, dar incredibil de scumpe si reparatiile costisitoare |
7 |
1.8 TSI (EA888) |
300 mii km |
Aceste motoare nu sunt fara probleme, dar sunt mult mai putine decat la motoarele similare din prima si a doua generatie |
8 |
1.4 TSI (EA111) |
300 mii km |
Motoarele cu indexul CAXA sunt considerate cele mai fiabile. |
9 |
TFSI (EA113) |
2 litri;
400 mii km |
Probleme cu consumul de ulei si pierderea de putere; daca nu sunt ignorate se pot rezolva la timp. |
10 |
2.0 TSI (EA888) |
300 mii km |
Echipate cu o noua chiuloasa, un nou arbore cotit si o noua pompa de ulei, sunt mult mai fiabile decat modelele anterioare. Problemele vechi raman in continuare si anume: uzura rapida a arborilor cu came si intinderea lantului de distributie |
11 |
3.0 V6 TFSI (EA837) |
300 mii km |
Motoare fiabile daca sunt intretinute si daca nu sunt supuse la sarcini grele fara preincalzire |
12 |
1.6 (EA113) |
500 mii km |
Destul de fiabile; cea mai frecventa problema este consumul crescut de ulei. In 2015 productia acestora a fost oprita, fiind victimele noilor reglementari de mediu |
5. Cele mai bune motoare diesel MERCEDES
Nr/crt |
Tip de motor pentru Mercedes |
Caracteristici |
Avantaje /Dezavantaje |
1 |
OM 602 |
5 cilindri în linie, 1985-2002
2.5-2.9 litri
90-129 CP
1.000.000 km |
Cel mai bun motor diesel. Practic, nu se strica niciodata. |
2 |
OM 601 |
4 cilindri în linie, 1983-2001
2.0-2.3 litri
72-96 CP
1.000.000 km |
Acelasi motor diesel, in versiune redusa. Practic, nu se strica niciodata. |
3 |
OM 651 |
4 cilindri în linie, 2008-2019
1.8-2.1 litri
109-136-170-204 CP
1.000.000 km |
Au fost printre cele mai vandute motoare diesel.
Ultimele doua versiuni de 2.1 litri, echipate cu doua turbine |
4 |
OM 611(200-220 SDI) |
4 cilindri in linie,
1998-2011
2.15 litri
82-102-125-143 CP
500 mii km |
Bun si fiabil. Probleme comune motoarelor diesel: frecare a cablajului electric al duzelor de injecție și ruperea firelor senzorului de presiune de alimentare. |
6. Cele mai bune motoare diesel OPEL
Nr/crt |
Tip motor OPEL |
Caracteristici |
Avantaje/ dezavantaje |
1 |
1.7 TDI |
80 CP
400 mii km |
Motorul de 1.7 TDi cu adevarat fiabil nu era produs de Opel, ci de Isuzu. Cand s-a trecut la productia proprie, practic s-a abandonat unul dintre cele mai fiabile motoare diesel produse vreodata. |
2 |
1.6 CDTI |
100-136 CP
2013-prezent
peste 300 mii km |
Foarte fiabile si silentioase. Fiind motoare noi, nu exista un maxim istoric de functionare. |
3 |
1.9 CDTI |
120-150 CP
2005-2008
250 mii km |
Impecabile si ecologice, reprize puternice si consum foarte bun |
7. Cele mai bune motoare diesel FORD
PSA-Ford DV4/DLD-414, DV6/DLD-416 (1.4 HDI/TDCI,1.6 HDI/TDCI). Acestea sunt motoare subcompacte pe care Groupe PSA (Peugeot) le-a dezvoltat impreuna cu specialistii de la Ford. Aceste motoare sunt fiabile si capabile sa parcurga o distanta medie de 400.000 km. Marele lor avantaj este costul redus, iar reparatiile sunt ieftine. In 2015 francezii au inceput sa produca astfel de motoare, iar americanii si-au abandonat cercetarea in 2018.