Programeaza-te acum!
Probleme cu mașina? Programează-te la atelierul AUTO VROM din Brasov
Contacteaza-ne
Vremea se arata tot mai prietenoasa, temperaturile cresc si cheful de vacanta este direct proportional. Poate cel mai neplacut moment atunci cand esti hotarat sa-ti petreci timpul in concediu alataturi de cei dragi tie, fie ei familia sau prietenii este sa ramai cu masina in pana. Intr-un oras necunoscut, sau si mai rau undeva pe camp si pe autostrada. Motiv pentru care iti oferim un ghid de verificare inainte sa pleci cu masina in vacanta.
Starea anvelopelor
Chiar daca acestea arata bine, nu inseamna ca esti in siguranta circuland cu ele, mai ales cand vine vorba de un drum lung. Ar trebui sa tii cont de cateva astepte esentiale cand vine vorba despre anvelopele tale. Anul de fabricatie, acestea nu au voie sa fie mai vechi de 5 ani, iar depozitarea lor de la un sezon la altul (vara/iarna) trebuie sa fie adegvata. Adica ferite de soare si umezeala. Atentie la anvelopele care prezinta crapaturi, acestea sunt cu risc mare de exploxie la viteze mari cand presiunea in anvelopa creste. Adancimea profilului anvelopei, masurata cu orice subler de adancime nu trebuie sa fie mai mica de 0,7 mm (aceasta dimensiune poate sa difere de la un producator la altul). Chiar si cu aceasta adancime anvelopele sunt deja la sfarsitul perioadei de intrebuintare si se recomanda inlocuirea lor. Nu in ultimul rand, respecta profilul anvelopei, fie el de vara sau iarna. Nu circula cu anvelope de iarna , la temperature de peste 7 grade, in aceste conditii eficienta la franare scade considerabil. Acelasi sfat este valabil si pentru anotimpul de iarna, dupa cum bine stiti, veti face patinaj artistic cu anvelopele de vara montate pe masina.
Starea bateriei
Masina porneste, uneori mai greu, alterori la prima cheie. Totusi o verificare inainte de plecare nu ar strica. Motivul este simplu, bateria s-ar putea sa fie buna. Dar incarcarea alternatorului sa nu fie cea mai buna. Ca rezultat, veti distruge bateria probabil inca functionala. Iar daca veti ramane in drum fara curent la masina va fi cu atat mai neplacut. In acest caz singura varianta este transportarea masinii pe o platforma sau tractarea ei, cost la care se mai adauga si reparatia alternatorului in conditii de urgenta.
Nivelul lichidelor
Racirea si ungerea motorului sunt esentiale mai ales in anotimpul cald atunci cand pleci cu masina in vacanta. Nu aveti nevoie de asistenta unui service autorizat pentru verificarea nivelului de ulei. In schimb aveti nevoie de parerea mecanicului despre starea uleiului mai mult sau mai putin lichida si gradul de oxidare. De asemenea tot singuri puteti verifica nivelul de antigel din vasul de expansiune, insa nu puteti verifica nivelul acestuia de inghet in cazul unei calatorii pe anotimp rece. Chiar daca este ultimul punct in descriere, lichidul de frana joaca un rol extrem de important. Acesta se verifica cu aparatura specializata si trebuie inlocuit o data la doi ani. In cazurile ideale in care lichidul inca este in stare buna dupa tot acest timp, sistemul de franare are nevoie de o aerisire. Simptomele sunt, pedala de frana elastica sau ineficienta. Nivelul vasului de lichid de frana il puteti verifica cu ochiul liber, iar acesta ar fi primul lucru de facut in momentul in care pedala de frana are un comportament ciudat.
Sistemul de franare
Aici trebuie sa interveniti de urgenta daca auziti zgomote ciudate la franare sau franarea este ineficienta. In conditii de urgenta frana este singura salvare. Mai putin conteaza cum accelereaza masina, important este sa putem frana la nevoie. Simptome precum: pedala de frana moale, sau trepidatii in pedala la franare, roti incinse si miros intens de ferodo, ar trebui sa va duca cu gandul direct la vizita in service. Atentie! Mirosul de ferodo ar putea sa fie si un semn ca ambreiajul ar putea sa cedeze.
Sistemul de directie
Chiar daca nu prezinta un risc direct, merita o verificare daca masina tot ajunge in service. Am intalnit oameni nefericiti atunci cand au fost blocati in timpul concediului cu masina in service, din cauza un cap de planetara rupt. Care saracul se auzea el de multa vreme acolo jos, dar s-a rupt cand le-a fost lumea mai draga. De asemenea atentie mare la pivotii, capete de bara si bielete de directie. Joaca un rol elementar in mentinerea traictoriei rotii. Nimeni nu-si doreste nu nu-l mai asculte volanul atunci cand vrea sa realizeze un viraj.
Instalatia de climatizare
Poate nu este un punct important pentru toata lumea, insa aduce un plus de confort la temperaturi ridicate si merita o verificare inainte de plecare. S-ar putea sa ramaneti fara freon in instalatie cand va este lumea mai draga. Ce nu stie inca multa lume este ca igienizarea instalatiei cu ozon joaca un rol important in santatea celor care calatoresc. Aceasta operatiune se recomanda anual, in general primavera, are un cost redus si dureaza maxim o ora. Impreuna cu igienizarea se recomanda si schimbarea filtrului de polen al masinii. Cunoscut si sub numele de filtru de habitaclu. Va schimba total calitatea aerului ventilat in habitaclu. Toate acestea se recomanda inainte sa pleci cu masina in vacanta Cam acestea ar fi recomandarile noastre. Asteptam reactiile voastre in caz ca ne-a scapat ceva.