Nr/crt | Marca auto | Cauze oprire motor in miscare | Concluzii: |
1 | Dacia Logan | – Functionarea defectuasa a regulatorului de ralanti – Infundarea supapei de acceleratie – Infundarea canalelor carburatorului – Infundare injector – Defectarea pompei de combustibil – Imbacsirea filtrului de aer – Defectarea senzorului de debit de aer masic – Defectarea senzorului pozitie clapeta – Sistem de ventilatie carter infundat | Intre punctele slabe ale acestui model se numara si motorul cu 8 supape neperformant, lucru care l-a determinat pe producator ca din 2014 sa treaca la restilizarea lui, abandonand motorul 1.4 litri de 75 CP |
2 | Dacia Duster | – Sistemul de aprindere nu functioneaza – Sistemul de alimentare cu combustibil nu functioneaza – Contacte electrice deteriorate sau calaminate – Scurgeri de combustibil – Nivelul uleiului scazut – Presiune scazuta a uleiului | Filtrul de combustibil se incarca si se curata rar din cauza ca este amplasat extrem de incomod |
3 | Dacia MCV | – Senzor turatie defect – Corp clapeta uzat – Mizerie (impuritati) in rezervor – Pompa de benzina imbacsita si obosita – Filtru de benzina incarcat – Tacheti reglati necorespunzator (distante incorecte) in urma unei reparatii – Motoras corp clapeta defect | Daca simptomele converg catre pompa de bezina, cel mai bun lucru este sa va adresati unui specialist pentru a masura presiunea la pompa, altfel riscati sa cumparati una noua fara ca cea existenta sa aiba probleme. |
4 | Opel Astra (G, GTC, H, K) | – Motorul se opreste la sarcina crescuta atunci cand este pornit aerul conditionat – Probleme de aprindere ale motorului prin combustie incorecta – Bujii vechi, uzate – Motorul pierde compresie (garnitura chiulasa defecta) | Recomandarea specialistului este sa efectuati o diagnosticare electronica, verificand admisia, evacuarea, aprinderea si alte sisteme pentru a descoperi adevarata problema |
5 | Ford Focus, Fiesta,Tranzit, Mondeo | – Lipsa ulei – Contact incorect borne baterie – Combustibil de proasta calitate – Injectoare infundate – Pompa de benzina defecta – Pierderi de ulei – Presiune necorespunzatoare in pompa | Un studiu facut de specialisti pe trei tipuri de masini: Ford Focus, Honda Civic si Peugeot 206, ale caror motoare au fost lasate fara ulei si lichid de racire, pentru a vedea cat timp functioneaza fara ca motorul sa se opreasca, a concluzionat urmatoarele: Ford Focus a dat semne de cedare dupa 14 secunde, iar dupa 20 s-a oprit complet, Peugeot dupa 47 de secunde, iar Honda a functionat cel mai mult. Dupa 2 minute la turatie maxima, a inceput sa suiere, turatia scazand la 4000 rpm, dar a refuzat sa se opreasca; a cedat la 6 minute si 22 de secunde. In concluzie a durat de 19 ori mai mult decat motorul Ford. |
6 | BMW | – Contacte imperfecte – Lipsa ulei – Martor in bord: lipsa baterie si ulei | Senzorii de pe motoarele turbo cedeaza, unele module electrice au o durata de viata limitata |
7 | Chrysler Voyager 2500 TD/1998 | – Rampa injectoare defecta – Nivel ulei scazut – Filtru aer murdar | Proprietarii de versiuni diesel se plang frecvent de probleme cu injectoarele si pompa de injectie, apare supraincalzirea care duce in cele din urma la uzarea chiulasei. |
8 | Mercedes S 350 | – Pompa de injectie obosita – Pompa de vacuum defecta | Motoarele acestui model se strica des, iar costurile de reparatii sunt fabuloase. |
9 | Volkswagen Golf 4 | – Contacte baterie slabe – Clapeta acceleratie defecta – Sonda lambda defecta – Circuite imperfecte (alternator, sigurante) | Exista cazuri frecvente de consum crescut de combustibil din cauza informatiilor incorecte de la senzorii lambda. Necesita resetarea erorii. |