Nr/crt |
Marca auto |
Cauze oprire motor in miscare |
Concluzii: |
1 |
Dacia Logan
|
– Functionarea defectuasa a regulatorului de ralanti
– Infundarea supapei de acceleratie
– Infundarea canalelor carburatorului
– Infundare injector
– Defectarea pompei de combustibil
– Imbacsirea filtrului de aer
– Defectarea senzorului de debit de aer masic
– Defectarea senzorului pozitie clapeta
– Sistem de ventilatie carter infundat |
Intre punctele slabe ale acestui model se numara si motorul cu 8 supape neperformant, lucru care l-a determinat pe producator ca din 2014 sa treaca la restilizarea lui, abandonand motorul 1.4 litri de 75 CP
|
2 |
Dacia Duster |
– Sistemul de aprindere nu functioneaza
– Sistemul de alimentare cu combustibil nu functioneaza
– Contacte electrice deteriorate sau calaminate
– Scurgeri de combustibil
– Nivelul uleiului scazut
– Presiune scazuta a uleiului |
Filtrul de combustibil se incarca si se curata rar din cauza ca este amplasat extrem de incomod |
3 |
Dacia MCV |
– Senzor turatie defect
– Corp clapeta uzat
– Mizerie (impuritati) in rezervor
– Pompa de benzina imbacsita si obosita
– Filtru de benzina incarcat
– Tacheti reglati necorespunzator (distante incorecte) in urma unei reparatii
– Motoras corp clapeta defect |
Daca simptomele converg catre pompa de bezina, cel mai bun lucru este sa va adresati unui specialist pentru a masura presiunea la pompa, altfel riscati sa cumparati una noua fara ca cea existenta sa aiba probleme. |
4 |
Opel Astra (G, GTC, H, K) |
– Motorul se opreste la sarcina crescuta atunci cand este pornit aerul conditionat
– Probleme de aprindere ale motorului prin combustie incorecta
– Bujii vechi, uzate
– Motorul pierde compresie (garnitura chiulasa defecta) |
Recomandarea specialistului este sa efectuati o diagnosticare electronica, verificand admisia, evacuarea, aprinderea si alte sisteme pentru a descoperi adevarata problema
|
5 |
Ford Focus, Fiesta,Tranzit, Mondeo |
– Lipsa ulei
– Contact incorect borne baterie
– Combustibil de proasta calitate
– Injectoare infundate
– Pompa de benzina defecta
– Pierderi de ulei
– Presiune necorespunzatoare in pompa
|
Un studiu facut de specialisti pe trei tipuri de masini: Ford Focus, Honda Civic si Peugeot 206, ale caror motoare au fost lasate fara ulei si lichid de racire, pentru a vedea cat timp functioneaza fara ca motorul sa se opreasca, a concluzionat urmatoarele:
Ford Focus a dat semne de cedare dupa 14 secunde, iar dupa 20 s-a oprit complet, Peugeot dupa 47 de secunde, iar Honda a functionat cel mai mult. Dupa 2 minute la turatie maxima, a inceput sa suiere, turatia scazand la 4000 rpm, dar a refuzat sa se opreasca; a cedat la 6 minute si 22 de secunde. In concluzie a durat de 19 ori mai mult decat motorul Ford. |
6 |
BMW |
– Contacte imperfecte
– Lipsa ulei
– Martor in bord: lipsa baterie si ulei |
Senzorii de pe motoarele turbo cedeaza, unele module electrice au o durata de viata limitata |
7 |
Chrysler Voyager 2500 TD/1998 |
– Rampa injectoare defecta
– Nivel ulei scazut
– Filtru aer murdar |
Proprietarii de versiuni diesel se plang frecvent de probleme cu injectoarele si pompa de injectie, apare supraincalzirea care duce
in cele din urma la uzarea chiulasei. |
8 |
Mercedes S 350 |
– Pompa de injectie obosita
– Pompa de vacuum defecta |
Motoarele acestui model se strica des, iar costurile de reparatii sunt fabuloase. |
9 |
Volkswagen Golf 4 |
– Contacte baterie slabe
– Clapeta acceleratie defecta
– Sonda lambda defecta
– Circuite imperfecte (alternator, sigurante) |
Exista cazuri frecvente de consum crescut de combustibil din cauza informatiilor incorecte de la senzorii lambda. Necesita resetarea erorii. |