Daca intentionati sa achizitionati un Renault Koleos second hand, dar nu stiti exact la ce sa va asteptati, atunci va invitam sa vedeti care sunt cele mai comune probleme pe care acest model le-a dezvoltat de-a lungul anilor, precum si feedback-ul primit din partea utilizatorilor.
Pareri Renault Koleos 2008 – 2016
Renault Koleos apartine familiei de SUV-uri mici. Primele exemplare au inceput sa paraseasca transportoarele in anul 2008. Totusi, un motor bun nu este ieftin de intretinut. Un motor diesel de 2 litri este mai frecvent intr-o configurare de 150CP, si mai rar de 173CP.
In timpul conducerii nu exista practic nici o diferenta. Caracteristicile de acceleratie si consumul mediu de combustibil sunt aproximativ aceleasi, pentru cele doua. Apetitul motorului este relativ mare, prezentand un consum mixt de 8l/100km. Un motor mai puternic, cu un cuplu de 360Nm este mai elastic decat unul mai slab cu un cuplu de 320Nm.
O alternativa la motoarele diesel o reprezinta motoarele aspirante pe benzina cu un volum de lucru de 2,5 litri. SUV-ul pe benzina cu patru cilindrii, in ciuda puterii mari, nu prezinta o diferenta mare de dinamica fata de omologul sau diesel.
Parerea specialistilor este ca in ce priveste motorizarile modelului Renault Koleos, acestea prezinta o fiabilitate, mergand in siguranta pana la 250.000-300.000 de km.
Renault Koleos 2008 pareri
Cele mai frecvente probleme ale modelului Koleos fabricat in 2008 sunt:
- Uzura captuselilor: Fiabilitatea turbodieselului este laudabila. Dieselul de 2 litri nu a prezentat defectiuni grave. Este adevarat ca dupa zeci de mii de kilometrii se dezvaluie cazuri de uzura a stratului de lucru al captuselilor. Dar, din fricire, nu s-au inregistrat probleme la pornire. Inlocuirea captuselilor nu necesita costuri financiare mari.
- O alta problema comuna este defectarea supapei EGR.
- Sistemul hands-free nu are o functionare corespunzatoare. In primul rand este necesar sa folositi doua carduri in paralel, adica le schimbati periodic. In al doilea rand, din cand in cand, trebuie sa instalati cardul in slotul pentru cip.
- Uzura precoce a bucselor stabilizatorului fata, creeaza lovituri in suspensia fata.
- Amortizoarele trebuie schimbate relativ repede.
- Masina tremura vizibil in timpul conducerii. De cele mai multe ori acest lucru reprezinta un semn ca a esuat convertorul de cuplu. Partea proasta este ca de cele mai multe ori aceasta reparatie este fie extrem de scumpa, fie imposibila.
- In timp, celeulele radiatorului se infunda cu praf si particule straine, iar accesul aerului se opreste. Ca reparatie se propune o curatare completa a grilei de ventilatie si inlocuirea componentelor defecte.
- Rulmentii cedeaza producand zgomote ascutite. Astfel de repartie la Renault Koleos va fi costisitoare, procedura incluzand o dezmembrare completa a caroseriei. Nu mai punem faptul ca este un proces foarte laborios.
Renault Koleos 2009 pareri
In anul 2009 crossover-ul a fost vandut in masa. Desi a prezentat performante destul de modeste in unele tari, el tot a fost cumparat.
De exemplu in Marea Britanie a esuat complet cand a fost vorba sa concureze cu alti menbri ai familiilor crossover si a fost retras de la vanzare in anul urmator.
Cele mai comune probleme ale modelului sunt:
- Spalatorul de parbriz functioneaza ciudat, in special pe timp de iarna.
- Nu exista nici o indicatie privind pornirea incalzirii scaunului soferului pe tabloul de bord.
- Consum mare de benzina.
- Nu este cel mai de succes design exterior al masinii.
- Spalatoarele pentru sticla si faruri functioneaza defectuos.
- Modul perie automata este nesatisfacator.
- Volumil portbagajului este foarte mic.
Renault Koleos 2010 pareri
Lui Koleos ii lipsesc atributele SUV-urilor clasice – suspensie pe cadru, blocare a diferentialului si cutie cu vtransfer completa. Cu o astfel de masina pe autostrada va veti descurca, insa pe grundurile noroiase nu veti ajunge prea departe, deoarece nu ofera schimbare completa a treptelor de viteza.
O alta problema a modelului din 2008-2010 o reprezinta nivelul ridicat de emisii de CO2.
Renault Koleos 2011 pareri
O problema deranjanta la modelul Renault Koleos din 2011 are legatura cu inlocuirea lichidului de frana. In general s-a semnalat acest fapt datorita necesitatii unei pompe speciale pentru a impinge pompa sistemului ESP. La fel si la schimbarea antigelului – pentru ca este dotata cu doua termostate.
Principalele probleme aparute si pareri de la specialisti:
- Probleme la motor, consum mare de combustibil, functionare defectuoasa a senzorilor individuali.
- Defectiuni frecvente ale variatorului si kilometrajul redus al unitatilor de transmisie.
- Boala cronica a elementelor suspensiei.
- Locatie neplacuta a hayonului.
- Controlul slab al climei pe timpul iernii.
- Suspensie aspra si zgomotoasa la articulatiile mici.
- Cremaliera de directie si articulatiile inferioare se defececteaza inca din perioada de garantie.
Coroziunea apare frecvent in urmatoarele locuri:
- Zona de iluminare a placutei de inmatriculare.
- Marginea capotei.
- Rama parbrizului.
- Sub benzile de cauciuc pentru etansari usi si suduri usi.
- Puncte de ghidare pe suportul de acoperis.
- In partea de jos sub cadre.
- In zona pragurilor.
Toate aceste probleme sunt intalnite la masinile din prima generatie.
De ce nu a fost asa popular Renault Koleos I?
Raspunsul la aceasta intrebare va fi diferit, in functie de persoana pe care o intrebati. In general se poate afirma ca prima generatie de Renault Koleos este pe departe de a fi ideala, in mod deosebit datorita unei serii de dezavantaje semnificative pe care le prezinta – de la boli ale motorului si variatorului pana la neplaceri minore, vizibile in general pe timp de iarna.
Totusi, nu a fost chiar o masina rea. Ea a aparut pe piata fix dupa ce masinile frantuzesti isi primisera o reputatie negativa. Apoi aspectul exterior destul de necizelat, in comparatie cu modelele aparute in acelasi timp de la Mitsubishi, Peugeot si Citroen, a contribuit la o grea crestere in popularitate a modelului Renault Koleos I.
Pareri Renault Koleos 2016 – 2020
Din 2016 au inceput vanzarile celei de a doua generatii Renault Koleos.
Echipamentul standard din noua caroserie este echipat cu urmatoarele:
- Airbag-uri frontale, laterale, perdele.
- Mecanism de blocare a scaunului pentru copii.
- Un dispozitiv care previne blocarea rotilor in caz de franare de urgenta.
- Sistem electronic de distributie a fortei de franare\sistem de analiza a vitezei de efort la pedalele de frana.
- Control electronic al stabilitatii.
- Un dispozitiv care previne alunecarea rotilor motrice.
- Functia de a tine masina la inceputul miscarii la coborarea sau urcarea unei rampe.
- Controlul presiunii si temperaturii in anvelope.
- Repetoare ale indicatoarelor de intoarcere a oglinzilor laterale.
- Volan multifunctional din piele cu posibilitate de reglare.
- Cotiera fata.
- Faruri cu halogen.
- Lumina de zi cu led.
- Lumini led montate in spate.
- Senzor combinat de ploaie si lumina.
- Cruise control.
- Geamuri electrice oglinzi laterale.
- Incalzire scaune fata.
- Climatizare cu doua zone.
- Ecran color.
- Computer BC.
- Inchidere centralizata cu telecomanda.
- Protectie electronica antifurt.
Avantajele Renault Koleos
Principalele avantaje pe care le prezinta noile modele Koleos sunt:
- Dimensiunile impresionante, liniile laterale, impreuna cu optica cu LED-uri, reflecta un design carismatic stralucitor.
- Ergonomia si dotarea interioara sunt gandite pana la cel mai mic detaliu.
- Natura off-road va permite sa nu va ganditi la calitatea suprafetelor drumului. Pentru a oferi o adevarata placere de a conduce, inginerii au reusit sa imbine calitatile dinamice, fiabilitatea si economia. Cand conduceti pe drumuri uscate, puteti selecta modul economic cu transmiterea cuplului la rotile din fata, ceea ce va reduce consumul de combustibil. In situatii dificile, va trebui sa activati modul ,,LOCK”, care ofera o abilitate ideala pentru cross-country.
- Toate modificarile versiunii actualizate sunt echipate cu cutii de viteaza fiabile, care ofera, de asemenea, viteza, impreuna cu eficienta consumului de combustibil. Algoritmul inovator de control asigura schimbarea graduala a treptelor sau imitarea unei automate cu sapte trepte, in functie de stilul de condus.
- Datorita dotarii cu o suspensie fiabila nu va puteti teme de gropi si denivelari. Se descurca bine cu drumurile sparte. La noua varianta s-a revizuit si aerodinamica, dupa care a fost marita garda la sol. Unghiul de deschidere a usilor a fost gandit la maxim pentru o coborare confortabila a pasagerilor. O etansare speciala pe praguri asigura etansarea completa pe orice vreme.
Parerea noastra despre noul Renault Koleos
Dupa ce ati vazut noile imbunatatiri aduse celei de-a doua generatii de masini Koleos, nu va grabiti sa luati o decizie pripita. In acest sens trebuie sa fiti constienti si de urmatoarele dezavantaje:
- Unii proprietari sunt in continuare nemultumiti de functionarea ciudata a spalarii parbrizului. Exista o senzatie de lipsa de putere, motiv pentru care spray-ul nu ajunge pana sus.
- Marginea argintie de pe viziera ecranului sistemului multimedia lumineaza prea puternic videoclipul de pe recorder. Solutia poate fi mutarea registratorului mai jos, dar acest lucru restrange unghiul de vizualizare.
- Prejudecata de marca poate face dificila revanzarea.
- Un al punct slab este supapa de recirculare a gazelor de esapament, care poate ingheta la temperaturi scazute.
- Calitatea izolarii fonice lasa mult de dorit.
In concluzie – noul model nu are probleme prea serioase. In mod ciudat, exista mai multe recenzii pozitive decat negative, ceea ce este rar chiar si atunci cand discutam de masini mai scumpe. Renault Koleos este un reprezentant demn al clasei din care face parte, asa ca puteti face cu siguranta o alegere in favoarea sa.
Renault Koleos 2.0 dci parerea mecanicilor
Avem de-a face cu motoare fiabile, fara probleme majore de suspensie sau franare. Aceasta masina este dotata cu o multime de containere de depozitare si un echipament bun.
Totusi, masina consuma foarte mult, mai ales in versiunea benzina. Cadrul frontal rugineste repede, iar portbagajul este mult prea mic.
Suspensie
Rafturile si bucsele stabilizatorului fata sunt adesea responsabile de lovirea suprafetei fata.
Transmisie
Pentu a evita defectarea convertorului de cuplu intr-o transmisie automata cu 6 trepte, se recomanda schimbarea uleiului cel putin o data la 3 ani, precum si curatarea filtrelor magnetului de stocare de aschii de metal. Acest lucru va prelungi durata de viata a rulmentilor si va preveni uzura prematura a cutiei, a carei resursa poate atinge 300.000 km.
Motor
Turbodieselul de 2 litri este fiabil si nu a prezentat nicio defectiune serioasa pana in prezent. Exista cazuri de uzura prematura a stratului de lucru al captuselilor, dar, din fericire, nu a fost inregistrata nicio intoarcere. Conform experientei in domeniu, garniturile „merg” pana la 250.000-300.000i km. O alta problema intalnita frecvent este distrugerea supapei EGR.
Caroserie
Prin al doilea sau al treilea an de functionare incepe sa apara rugina pe la tocurile usilor, pe sub garnituri si pe la praguri. Astfel se recomanda tratarea acestor zone cu substante anticorozive.
Partea electrica
Cele mai multe plangeri de la proprietarii unei astfel de masini se refera la slaba performanta a climatizarii pe timp de iarna. Stergatoarele de parbriz si geamurile electrice au, de asemenea, probleme electrice. Nu in ultimul rand, blocarea portbagajului reprezinta o problema comuna in cazul acestei masini.
Asadar, daca doriti sa achizitionati un Renault Koleos second hand si sunteti prin Brasov, va recomandam sa veniti la service-ul nostru pentru o diagnoza completa. Este important sa faceti o achizitie responsabila pe care sa nu o regretati mai tarziu!