Programeaza-te acum!
Probleme cu mașina? Programează-te la atelierul AUTO VROM din Brasov
Contacteaza-ne
Spuneam deja in acest articol ca denumirea de cutii automate este improprie. In realitate avem transmisii automate realizate constructiv in diverse moduri:
- Cu cutie secventiala (Robotizata), in care se schimba treptele secvential
A fost utilizata pentru: Dacia Sandero Stepway Easy-R, Peugeot 308, Renault Megane, Renault Twizy, Toyota Prius etc.
- Cu dublu ambreiaj, alcatuita din doua cutii de viteze manuale montate in paralel
Printre modelele care au preferat aceasta echipare: Volkswagen BorgWarner – DSG, Audi S-Tronic, Renault Getrag – EDC, Porsche ZF-PDK, Ford Getrag – PowerShift, Seat, Fiat FPT – DDCT, Mitsubishi Getrag – TC-SST, Mercedes-Benz Getrag – Speed Shift, Ford Getrag – PowerShift etc.
- Cu cutie automata CVT (Continuous Variable Transmission), fara roti dintate, ci pe baza unei curele si patru conuri
Asiaticii sunt cei care recomanda aceasta varianta: Nissan, Subaru si Toyota.
- Cu hidrotransformator (convertizor de cuplu), cutia de viteze automata clasica, denumita si hidramata
Noua generatie are 9 trepte de viteze, este confortabila, iar trecerea rapida dintr-o viteza in alta are si avantajul unui consum redus de combustibil. Este folosita deja de producatorii auto de la Jaguar, Mercedes-Benz sau BMW.
Cat ulei intra in cutia de viteze automata in functie de modelul auto?
Intr-o cutie automata obisnuita intra intre 6 – 8 litri de ulei de transmisie. In cazul SUV-urilor cadru, clasa exclusiva, intra 9 litri ulei. Altfel spus, daca motorul este de 2,5 litri atunci cantitatea de uleiul de care aveti nevoie este 9 litri ulei de transmisie. Daca doriti doar valori informative, in forumuri sau de la mecanici veti afla ca pentru un anume autoturism aveti nevoie de:
- Opel ASTRA H-J – 7 – 8 litri ulei
- Nissan Almera clasic – 7,8 – 8 litri
- Mazda – 7,5 – 8 litri
- Kia Rio – 6,8 – 7 litri
- Hyundai Solaris – 6,8 – 7 litri
- Ford Focus – 5 litri
- Chevrolet Aveo (T300) – 7,6 litri
- Hyundai Accent (1994 – 2000) – 4,5 – 5 litri
- Volvo – 6,8 litri
- Citroen – 6,8 litri
- Volkswagen – 6,8 litri
- Ford – 6,6 litri
- Land Rover – 7,5 litri
- Skoda – 7,5 litri
- Mercedes – 6,5 litri
- Toyota – 6,5 litri
- Mitsubishi Pajero – 6,5 litri
Schimbul de ulei de transmisie nu este o operatiune care se realizeaza frecvent, de aceea este bine sa efectuati inlocuirea la un service. Acolo vor sti cu precizie cat ulei este necesar cutiei autoturismului dvs., dupa codul VIN al masinii. Programul informatic pus la dispozitie de fiecare fabricant arata cam asa:
Honda Accord 2009 – 2015
Engine |
Fuel |
Oil Type |
Oil Capacity |
Transmission Fluid
(Manual/iShift) |
Transmission Fluid
(Automatic/CVT) |
Coolant
(Manual) |
Coolant
(Automatic) |
2.0 |
Petrol |
0W-20 |
3.7L |
1.9L |
2.5L |
5.6L |
5.4L |
2.2 |
Diesel |
0W-30 |
5.5L |
2.2L |
2.6L |
6.9L |
N/A |
2.4 |
Petrol |
0W-20 |
4.2L |
1.9L |
2.5L |
6.6L |
6.5L |
Sau asa:
Selectati modelul autoturismului: VOLVO C30
Selectati anul de fabricatie: 2013
Si va aparea un tabel de forma:
Automatic gearbox |
Volum (litres) |
Prescribed transmission fluid |
MPS6 |
7.3 |
BOT 341 |
AW 55-51 |
7.7 |
JWS 3309 |
TF-80SC |
7,0 |
AW1 |
In traducere, autoturismul Volvo C30 din 2013 a fost echipat cu una din urmatoarele 3 cutii de viteze automata (MPS6, AW 55-51 sau TF-80SC) avand capacitatea corespunzatoare din coloana 2, fiind recomandat tipul de ulei din coloana 3.
Daca veti inlocui uleiul degradat cu uleiul specificat de producatorul cutiei, veti fi posesorul fericit al unui autoturism la fel de fericit, care va toarce la drum, fiind un prieten de nadejde.