Programeaza-te acum!
Probleme cu mașina? Programează-te la atelierul AUTO VROM din Brasov
Contacteaza-ne
Nu intotdeauna problemele de la cutia de viteza automata sunt vizibile. Unele apar treptat si daca trec neobservate, o defectiune initiala simpla se poate transforma intr-un defect major.
Simptome tipice care apar la cutia de viteza automata defecta sunt:
- Schimbare dura a vitezelor, start intarziat
- Comutarea automata grea cand motorul este rece
- Zgomote si vibratii
- Macinari mecanice (zgomote ca de macinare)
- Lipsa propulsie la viteze mari
- Nu mai merge nici inainte nici inapoi
- Miros de ars – se poate intampla ca transmisia sa piarda ulei, sau nivelul uleiului de transmisie este peste normal. Mai poate fi convertorul sau pompa de ulei.
- Transmisia automata se deplaseaza numai inapoi – cauza este deteriorarea mecanica a ambreiajului, sau numai placutele de ambreiaj
- Transmisia automata fluiera la accelerare, sau produce alte zgomote neobisnuite in timpul mersului – de vina pot fi diferentialul, rulmentul, sau planetara.
- Transmisia se deplaseaza la N (modul neutru) in timp ce conduceti – exista o problema de glisare a comutatorului sau un defect la unitatea de control a transmisiei.
- Transmisia automata intra in program de urgenta – daca cutia trece brusc in modul Limp Home – poate fi un defect intern al transmisiei mecanice, sau o problema cu partea electronica a transmisiei, sau un senzor de viteza defect.
Cutia automata nu mai schimba
In acest caz defectiunea este de la modulul manetei selectorului comutatorului PRND sau comutatorul luminii de frana, sau deteriorari mecanice ale angrenajului.
Smucituri cutie automata
– semn ca exista probleme cu presiunea, sau garniturile din transmisie ar putea fi uzate, sau comutatorul glisant ar putea fi defect.
Smucituri la schimbarea vitezelor
– cauza poate fi deteriorarea convertorului de cuplu sau a placilor de ambreaj, sau uleiul din cutie este uzat, dar ar putea fi si un defect al electrovalvei.
Simptome ulei uzat cutie automata de viteze
Uleiul de transmisie schimbat prea tarziu, sau completarile de ulei duc la simptome care s-ar crede ca vin de la convertizorul de cuplu, cand de fapt e vorba de ulei.
Uleiul pentru angrenaje imbatraneste si el in timp, pierzandu-si proprietatile si caracteristicile si asta din cauza stilului de conducere sau a influentelor externe, in care el isi pierde vascozitatea si lubrifianta, formand spuma si namol in cutia automata. Nemai realizandu-se o lubrifiere adecvata, uzura creste brusc, in asa fel incat poate insemna sfarsitul transmisiei automate, de aceea nivelul si calitatea uleiului trebuie verificate la 50.000 km pentru a se putea decide daca mai sunt corespunzatoare.
Daca, din cauza acestui ulei uzat si a reziduurilor depuse, se ajunge la necesitatea spalarii cutiei de viteze si a conductelor, aceste operatiuni se vor face cu dispozitive speciale, intr-un service auto.