Programeaza-te acum!
Probleme cu mașina? Programează-te la atelierul AUTO VROM din Brasov
Contacteaza-ne
Cand soferul introduce cheia in contact, ledul rosu al bateriei de pe panoul de bord se aprinde. Ulterior, motorul porneste si ledul se stinge. Acest lucru ar trebui sa fie normal: indicatorul bateriei ramane aprins strict pana cand motorul incepe sa functioneze.
De ce se aprinde martorul bateriei?
In general este cunoscut faptul ca autodiagnosticarea sistemelor automate are loc inainte de pornirea motorului. Tocmai din acest motiv, cand puneti contactul fara insa a porni si motorul, veti avea mai multi martori de bord aprinsi. Pe langa lumina bateriei, se mai aprind si alte indicatoare. Dupa verificare, unele dintre ele se sting imediat, restul se opresc dupa ce motorul a pornit. Daca nu exista niciun fel de problema cu bateria, atunci cand motorul functioneaza, acesta se incarca, iar pictograma de pe panou se aprinde cateva secunde, apoi se stinge.
Citeste si: Semnificatie martori bord
Bateria si alternatorul sunt strans legate in procesul de functionare, deoarece pentru a porni motorul, curentul de la baterie este furnizat demarorului. Ulterior, tensiunea incepe sa curga de la generator – care este alimentat de un motor in functiune.
Daca martorul de bord ce simbolizeaza bateria este aprins cand nu trebuie, acest lucru indica faptul ca bateria nu este incarcata de catre alternator.
Cele mai intalnite cauze:
- Functionare defectuasa a releului regulator;
- Defectarea puntii de diode;
- Curea alternator rupta, slabita sau care aluneca de pe pozitie;
- Sigurante arse;
- Contacte gresite la bornele bateriei, la iesirea generatorului, pe firul de masa;
- Scurtcircuit in circuitul generatorului, perii sau suporti alternator rupte;
- Probleme cu contactul.
Primul lucru care se face cand ledul este aprins in timpul mersului este sa verificati nivelul de incarcare la bornele bateriei. Se foloseste un multimetru care in mod normal ar trebui sa indice 13.5- 14.3.V.
Daca nu exista curent, tensiunea va fi 12V.
Daca tensiunea indicata este 14V insa in sarcina scade este posibil ca problema sa fie la cureaua alternatorului – respectiv sa fie slaba.
Posibile Cauze in functie de modelul masinii
Led baterie aprins la bord in functie de marca masinii
Nr.crt |
Marca auto |
Cauze posibile martor bord baterie aprins |
1 |
Martor baterie aprins Ford focus 2 |
- Defectiuni in functionarea generatorului
- Defectiunea bateriei
- Sigurante arse
- Curea alternator tensionata
- Contacte oxidate
|
2 |
Martor baterie aprins Golf 4 |
- Circuit electric generator – lampa
- Curea transmisie alternator si cablaj
- Generator defect
|
3 |
Martor baterie aprins Opel astra G |
- Borne baterie oxidate
- Bateria nu incarca
- Scurgeri de curent
- Generator defect
|
4 |
Martor baterie aprins Opel astra h |
- Baterie descarcata
- Caderi de tensiune
- Probleme generator
|
Ce inseamna daca martorul bateriei se aprinde si se stinge?
O singura clipire a a lampii de avertizare a baterii poate indica o scadere temporara a tensiunii.sau mai multe cauze dupa cum sunt prezentate in tabelul urmator.
Situatie in care apare o defectiune |
Elementul care cauzeaza defectiunea |
Cauze posibile |
Martorul de bord al bateriei nu se stinge
|
Generator |
- Tensiune slaba la cureaua alternatorului
- Ruperea curelei
- Uzura periilor generatorului
- Probleme cu regulatorul de tensiune
- Punte de diode defecta
- Uzura lagare scripete
- Contact slab de iesire generator
- Contact slab pe masa generatorului
- Ruperea infasurarii generatorului
|
Acumulator baterie |
- Defectiune completa sau partiala a bateriei
- Nivel scazut de electrolit in baterie
- Oxidarea bornelor bateriei
- Probleme de cablare a bateriei
|
Martorul de bord baterie clipeste intermitent |
Generator |
- Contact slab la iesirea generatorului
- Contact slab pe masa generatorului
- Centura libera
|
Lampa baterie clipeste |
Generator |
- Deteriorarea contactului de iesire a generatorului
- Deteriorarea contactului „masei” generatorului
- Deteriorarea firului de plumb al materiei
|
Ce trebuie facut daca ledul bateriei se aprinde in mers?
Cele mai frecvente cauze de aprindere a martorului de bord sunt bateria si generatorul. Daca va aflati la drum si nu aveti niciun instrument de verificare cel mai simplu procedeu este acesta:
Coborati din masina cu motorul pornit, ridicati capota si desfaceti minusul de la baterie. In situatia in care masina continua sa mearga inseamna ca generatorul este bun si defectiunea vine de la baterie.
O baterie poate fi examinata si vizual iar primul lucru pe care trebuie sa il inspectati sunt bornele bateriei. Daca sunt sulfatate (depuneri albe pe borne) atunci mai mult ca sigur este vorba despre contacte imperfecte sau chiar despre lipsa contactelor.
Acestea se curata si lucrurile ar trebui sa intre in normal.
Daca ati identificat motivul activarii acestui indicator, este timpul sa incepeti sa il remediati.
Sfatul specialistului in remedierea problemei:
- Puteti elimina slabirea curelei sau ruperea acesteia prin reglarea gradului de tensiune, ori recurgand la inlocuirea acesteia;
- Pentru a curata bornele oxidate este suficient sa curatati cu smirghel cu granulatie mica;
- In caz ca bateria este descarcata ca urmare a functionarii prelungite a aparatelor electrice cu motorul oprit, este suficient sa o reincarcati;
- In prezenta diferitelor daune interne trebuie sa contactati un specialist.
Concluzii:
Prin monitorizarea atenta a citirilor de pe tabloul de bord, puteti identifica in mod independent problememe in functionarea vehiculului dumneavoastra la inceput si puteti evita consecinte grave. Va atragem atentia ca in astfel de situatii este bine sa va adresati service-urilor autorizate.
Astfel, daca sunteti din Brasov sau imprejurimi, va invitam sa realizati o programare online la service-ul nostru, unde va garantam ca masina dumneavoastra va fi ingrijita de cei mai buni profesionisti!