Programeaza-te acum!
Probleme cu mașina? Programează-te la atelierul AUTO VROM din Brasov
Contacteaza-ne
Injectorul este de fapt o supapa, care pulverizeaza carburantul pentru motoarele cu ardere interna, intr-o antecamera de ardere sau direct in camera de ardere a motorului.
Pana sa apara sistemul de injectie (inainte de 1990), amestecul benzina – aer se realiza in carburatoare, care prezentau o multime de dezavantaje.
La motoarele diesel sistemul de injectie a functionat de la inceput, fie ca era mecanic, fie controlat electronic. Acest sistem a fost imbunatatit in permanenta, initial cu o injectie mecanica, apoi cu injectie monopunct electronica, iar ulterior cu injectie multipunct computerizata, avand doua variante constructive: pompa-injector sau common-rail (rampa comuna).
La motoarele moderne pe benzina, injectia este asemanatoare celei cu rampa comuna care alimenteaza toate injectoarele simultan.
Fiecarui piston ii corespunde cate un injector, o componenta complexa si foarte importanta, care este programat sa stie cand si cat combustibil sa pulverizeze.
Simptome injector defect
Desi constructiv exista diferite modele de injectoare care prezinta defectiuni diferite, pentru ca majoritatea pieselor componente se regasesc, intr-o forma sau alta la toate tipurile de fabricatie, cele mai comune defectiuni ale injectoarelor sunt:
- Arcul injectorului pierde din elasticitate deschizandu-se la o presiune mai mica. In aceasta situatie ele se deschid mai repede decat ar trebui, ducand la modificarea avansului. Se va injecta combustibil la o presiune inferioara si intr-o cantitate mai mica decat cea optima, ceea ce va scadea din eficienta motorului.
- Diuze infundate sau decalibrate din cauza depunerilor de calamina, cand se foloseste combustibil de proasta calitate.
- Sofatul prin oras la viteze foarte mici, pe distante scurte, cu porniri si opriri repetate, motorul fiind tot timpul rece.
Injector diesel (motorina) defect simptome:
- Deoarece motoarele diesel functioneaza la turatii relativ mici, injectoarele vor permite depunerea de calamine, ducand la infundarea acestora.
- Pierde din putere – posibil injector murdar.
- Motorul da rateuri – cauze multiple (injector murdar care se deschide incomplet, injector infundat, sau injector care nu se deschide).
- La ralanti exista oscilatii de turatie a motorului – injector murdar care nu pulverizeaza uniform combustibil.
- Miros de motorina – injectorul are o supapa nefunctionala, permitand pierdere de motorina din el, chiar si cand nu este in functiune.
- Creste consumul de motorina fata de normal – injectorul este defect.
Injector benzina defect simptome:
- Motorul vibreaza – daca injectorul are probleme, cilindrul corespunzator nu va putea arde combustibilul, ducand la vibratii in mers.
- Scurgeri de combustibil – daca gasiti urme de benzina pe suprafata injectorului, inseamna ca acesta este deteriorat.
- Martor de bord aprins (Check Engine) – unitatea de comanda a motorului (ECU) va aprinde martorul “verifica motor” daca exista vreun injector defect, murdar sau blocat.
- Emisii excesive – un injector uzat poate sa determine ca raportul aer / combustibil sa fie atat de bogat, incat sa cada convertorul catalitic (catalizatorul).
- Trepidatii anormale ale motorului
- Batai in zona motorului (sunete de lovitura in zona injectoarelor)
Simptome defectiuni injectoare, comune pentru mai multe marci auto
Simptome injectoare defecte |
Marci Auto |
- Motorul moare la ralanti
- Fum alb – albastrui la ralanti
- Fum negru in sarcina
- Presiune inconstanta (fluctueaza)
- Pornire grea
- Plecare grea de pe loc (motorul nu are putere)
- Pornire grea la cald sau deloc
- Pornire la rece (iarna) foarte grea
- Tacanit (mers neregulat)
|
BMW, Mercedes, Opel, Iveco, Renault, VW (Touran, Sharan, Transporter T5, Caddy, Golf, Passat), Audi (A6, A4, A3), Seat, Hyundai, Fiat, Ford, Dacia Logan, Peugeot, Alfa Romeo, Mazda, SsangYong, Land Rover, Skoda etc. |
Cauze functionare deficitara a sistemului de injectie:
- Supraincalzirea componentelor sistemului de injectie (injectoare, pompa de injectie, regulator de presiune)
- Impuritati in instalatia de alimentare cu combustibil
- Componente ale motorului defecte (ex: turbina defecta)
- Interventii neprofesioniste la sistemul de injectie sau la sistemele conexe
Specialistii recomanda sa nu incercati sa reconditionati acasa injectoarele dupa filmulete, pentru ca riscati sa le stricati si mai tare, sau sa stricati motorul.