Programeaza-te acum!
Probleme cu mașina? Programează-te la atelierul AUTO VROM din Brasov
Contacteaza-ne
Releul asigura durata de alimentare cu curent a bujiilor si controleaza valoarea tensiunii curentului. Acest releu dispune de o unitate electronica speciala (pentru a fi incalzite pana la 1300 grade Celsius, bujiile consuma de la 8 pana la 40A fiecare). La bord se aprinde o lumina spirala care il anunta pe sofer ca trebuie sa intoarca starterul pana se stinge. La modelele auto mai noi totul este monitorizat electronic, anuntand temperatura motorului, si daca acesta este suficient de cald, nu se vor mai aprinde bujiile.
Aprinderea poate esua din doua motive si anume:
- Releul este uzat (acest lucru intamplandu-se dupa 75.000 -100.000 km rulati)
- Echipamentele de alimentare cu combustibil defecte.
Inainte de a incepe diagnosticarea sistemului de preincalzire a motorinei, trebuie sa va informati la ce conditii termice este incalzita camera de ardere a autoturismului din dotare, si de asemenea ce fel de bujii are, deoarece exista doua tipuri constructive:
- Cu tija (elementul de incalzire este realizat dintr-o spirala metalica refractara)
- Cu element ceramic (incalzitorul este o pulbere ceramica)
Simptomele care pot semnala probleme ale releului:
- Fum alb-gri la pornire – acest lucru poate anunta ca este combustibil, dar nu este aprins corespunzator
- Mers la ralanti defectuos
- Motorul nu porneste – releul controleaza alimentarea cu combustibil; daca masina nu primeste combustibil, evident ca nu va porni
- Motorul moare imediat dupa pornire
- Uneori porneste, alteori nu – uneori releul lucreaza, alteori deloc
- Masina nu porneste, chiar daca interiorul este cald – legaturile care alimenteaza releul sunt dislocate
- Functionarea dura a motorului rece la ralanti
- Motorul se zgaltaie la pornire – din cauza ca amestecul din anumiti cilindri se aprinde tarziu
Cauze simptome releu bujii incandescente defect:
- Bujia are varful partial distrus
- Depuneri groase de carbon pe varf
- Deformarea bujiei din cauza supratensiunii
- Contactele releului s-au oxidat din cauza lipsei de etanseitate a carcasei si patrunderea umezelei. Oxidarea contactelor duce la pornirea greoaie a motorului (sau poate sa nu mai porneasca deloc, totul in functie de gradul de oxidare)
Nr |
Simptome releu defect |
Model Auto |
1 |
- Martorul de bord prezinta o cheita aprinsa
- Oxidarea contactelor releului
- Pornire greoaie
|
Opel Astra H |
2 |
- Masina porneste greu
- Martor de bord aprins
- Bujiile, desi bune nu functioneaza
- Oscilatie de turatie la ralanti 100 – 200 rpm si trepidatie inconstanta a motorului timp de 30 secunde
- La pornirea la rece apare mesajul (Pre-Heating Please Wait). Asteptare fara rezultat, masina nu porneste.
|
BMW |
3 |
- Nu porneste nici la rece, nici la cald
- Porneste dupa mai multe incercari, dar nu tine
- Aceleasi simptome se mentin si daca mufa de la releu este scoasa
|
Renault Megane 1.5 DCI |
3 |
- Doua bujii defecte
- Eroare pe releu (la injectie diesel common–rail – daca o bujie este defecta, automat intrerupe alimentarea si a celor bune si de aceea da eroare pe releu, desi acesta este bun)
|
Citroen C4 |
4 |
- Becul aprins la bujii
- Masina nu porneste
- Releul este ars
|
Mercedes Benz |
5 |
- Masina porneste greu
- Martor bujii aprins
- Releul poate fi bun, dar nu functioneaza din cauza bujiilor arse
|
Dacia Logan MCV 1.5DCI |
6 |
- Masina nu porneste
- Martorul de bujii incandescente nu se mai aprinde 1-3 secunde ca de obicei
- Releul de bujii deteriorat (ars)
|
Volkswagen Golf 4 1.9 TDI |
In functie de varianta constructiva, accesul la releu este facila sau mai dificila. Uneori il puteti schimba singuri, dar de cele mai multe ori va aparea in bord martorul de eroare, care nu va disparea si va trebui anulat tot la un specialist, care va va taxa acelasi tarif, de aceea va recomandam sa-l inlocuiti la un service.