Ce Inseamna Segmentare Motor
Motoarele cu ardere interna sunt formate din pistoane care se misca inainte si inapoi in cilindri, datorita fortei de ardere care le impinge inapoi.
Segmentarea motorului presupune inlocuirea segmentilor de pe pistoanele motorului. Cand motorul incepe sa scoata fum negru pe esapament, iar consumul de ulei de motor creste, acest lucru se datoreaza uzurii segmentilor care lasa sa intre ulei in camera de ardere.
Prin proiectare segmentii sunt inele de piston realizate din metal durabil, rezistent la uzura, care sunt montate in canelurile de pe capetele pistoanelor.
Segmentii de piston indeplinesc trei sarcini principale si anume:
- Etanseaza miscarea de alunecare a pistonului in cilindru;
- Regleaza consumul de ulei;
- Previne supraincalzirea pistonului.
Aproape toate motoarele pe benzina si diesel de mare viteza au doar 3 inele pe piston: doua de compresie si unul racleta de ulei, care este instalat sub inelele de compresie.
Deci, segmentele de piston, care includ raclete de ulei, joaca un rol imens in motorul vehiculului. Acest chit consta din 3 elemente: compresie superioara, racleta pentru inel de compresie si inel inferior pentru raclarea uleiului. Multi parametri depind de performanta acestor elemente. Drept urmare este foarte important sa fiti atenti la modificarile ce pot aparea si sa stiti exact cand trebuie facuta inlocuirea lor (segmentarea).
Cand motorul da semne ca segmentii sunt distrusi, solutia cea mai ieftina si mai la indemana este sa fie segmentat motorul.
Ce inseamna segmentare motor?
Acesta este un proces prin care motorul este dezasamblat, inspectat, curatat si se realizeaza inlocuirea pieselor uzate.
Segmentarea unui motor uzat este o varianta accesibila din punct de vedere financiar, care va poate scuti de alte neplaceri. De cele mai multe ori soferii aleg inlocuirea motorului, dar pe langa ca este mai scump decat reparatia, de cele mai multe ori pot aparea situatii de incompatibilitate intre noul motor si computerul de bord al masinii.
Calculatorul de bord recunoaste doar motorul original. Instalarea unui motor nou duce la probleme de conectare a ECU. In astfel de situatii, schimbarea motorului necesita fie o resoftare, fie inlocuirea calculatorului de bord.
Cand ai nevoie de segmentare?
Este nevoie de segmentare atunci cand apar urmatoarele simptome:
- Motorul pierde putere (reducerea tractiunilor ca urmare a compresiei reduse);
- Creste consumul de ulei;
- Creste consumul de combustibil.
O diagnosticare precisa a segmentilor se face prin verificarea compresiei in cilindri si a starii grupului cilindru – piston utilizat aer comprimat.
La testul de compresie este considerat optim:
- 11 – 13 atm. – pentru motoarele pe benzina.
- 23 – 40 atm – pentru motaoarele pe motorina.
Ce Presupune Segmentarea Motorului
Asa cum am mai precizat, segmentarea unui motor presupune dezasamblarea acestuia si scoaterea lui din masina, precum si demontarea pana la ultima piesa, identificarea pieselor uzate inlocuirea acestora.
Piesele inlocuite cel mai frecvent cand are loc segmentarea motorului sunt:
Garnitura chiulasa si absolut toate garniturile care au fost dezasamblate
- Rulmentii;
- Cureaua si lantul de distributie dupa caz;
- Pompa de ulei;
- Arcurile de supapa;
- Uleiul din motor;
- Filtrele.
La o uzura mai avansata se pot inlocui si pistoanele, arborele cu came sau arborele cotit, dar asta in functie de ce se gaseste la dezasamblare.
Segmentare Motor Diesel
Segmentarea motorului diesel se face atunci cand apar urmatoarele simptome:
- Puterea motorului scade;
- Consum crescut de ulei;
- Consum crescut de combustibil;
- Fum negru de esapament.
Segmentarea motorului diesel consta in inlocuirea tuturor pieselor uzate.
Segmentare Motor Benzina
O scadere brusca a compresiei, o crestere a consumului de combustibil si ulei, probleme la pornirea motorului… toate acestea pot indica uzura unitatii de putere.
In cele mai multe cazuri, cand aceste simptome apar este necesara segmentarea motorului.
Ce trebuie sa stii despre Segmentarea Motorului in functie de motor sau marca masinii
Segmentarea unui motor auto este o solutie propusa de service-ul la care apelati, atunci cand se pierde foarte mult ulei din baie, cand apar pete sub masina, fum, lipsa compresie sub 10 bari la diesel si sub 10 atmosfere la benzina sau cand motorul nu merge rotund.
Tip motor |
Simptome – necesitate segmentare |
Lista piese segmentare |
Ford focus 1.6 benzina |
- Consum ulei (1.5l /1000km)
- Lumanarile se ard in 3-5.000km
- Cilindrii umezi
|
- Set segment piston 4 buc
- Garnitura capac chiulasa
- Garnitura chiulasa
- Capac racletor ulei – 8 buc
- Capac racler ulei – 8 buc
- Filtru ulei
- Bolt chiulasa – 10 buc
- Antigel
- Ulei formula F
- Kerosen
- Etansant
|
BMW e 90 |
- Defectiunea bujiilor din cauza contaminarii cu ulei
- Consum ulei si combustibil
- Reducerea compresiei in cilindri
- Pierdere putere in motor
- Dificultati la pornirea la rece
|
- Inele piston 6 seturi
- Kit chiulasa superioara (include toate garniturile chiulasei)
- Garnitura chiulasa
- Rulmenti de biele
- Garnituri indigene
- Garnitura paleti
|
Motor opel astra h
|
- Consum mare de ulei si combustibil
- Compresie scazuta
|
- Segment
- Cuzineti biela
- Garnitura chiulasa
- Garnitura admisie
- Garnitura coloana admisie
- Garnitura esapament
- Simeringuri supape
- Ulei 5W-30
- Filtru ulei
- Antigel
- Semeringuri axe
- Simering vibrochen
- Rectificare chiulasa
- Diagnoza
- Test noxe
|
Dacia Logan diesel |
- Consum ulei
- Fum negru la esapament
- Zgomot de ciocanit la pistoane
|
- Garnitura chiulasa
- Set segmenti
- Set simeringuri supape
- Simeringuri ax cu came si arbore cotit
- Garnitura baie ulei
- Garnitura capac chiulasa
- Ulei
- Filtru ulei
- Ulei motor
- Filtru ulei
|
Cat Costa Segmentarea Motorului (piese + manopera)
Costul segmentarii unui motor consta in:
- Manopera demontare – intre 800 – 1500 lei;
- Reparatia la banc – intre 1000 -1500 lei;
- Piesele de schimb si segmentii – 200 – 400 lei;
- Garnitura de chiulasa – intre 80 – 400 lei.
Totul difera strict in functie de marca si modelul masinii. De asemenea, preturile pot varia in functie de furnizorul pieselor.
Piese Necesare pentru segmentarea motorului
Cel mai adesea piesele necesare pentru segmentarea motorului sunt:
- Set segment piston 4 buc;
- Garnitura capac chiulasa;
- Garnitura chiulasa;
- Capac racletor ulei – 8 buc;
- Capac racler ulei – 8 buc;
- Filtru ulei;
- Bolt chiulasa – 10 buc;
- Inele piston 6 seturi;
- Kit chiulasa superioara (include toate garniturile chiulasei);
- Rulmenti de biele;
- Garnituri indigene;
- Garnitura paleti;
- Cuzineti biela;
- Garnitura admisie;
- Garnitura coloana admisie;
- Garnitura esapament;
- Simeringuri supape;
- Filtru ulei;
- Semeringuri axe;
- Simering vibrochen;
- Set segmenti;
- Set simeringuri supape;
- Simeringuri ax cu came si arbore cotit;
- Garnitura baie ulei;
- Garnitura capac chiulasa.
Dupa Segmentarea Motorului
Dupa segmentarea motorului acestea au nevoie de timp pentru a rula. La fel ca in perioada de rodaj a masinii, nu este recomandat sa mergeti cu mai mult de 3000 rpm pentru primii 5000 km.
In concluzie, segmentarea motorului reprezinta o operatiune care va poate salva masina si pe care trebuie sa o realizeze un specialist. Daca sunteti din Brasov sau din imprejurimi, va asteptam la service-ul nostru pentru o diagnoza.